1. TOP
  2. 障害・メンテナンス情報
  3. 12月19日 弊社幹線設備メンテナンスのお知らせ(久々利、一部地区)

12月19日 弊社幹線設備メンテナンスのお知らせ(久々利、一部地区)

【2023年12月19日】

本メンテナンスは予定通り終了しました。
ご協力賜り誠に有難う御座いました。


[Dec. 19th 2023]

This maintanance has been completed.
Thank you for your cooperation.


【2023年12月14日】


平素はケーブルテレビ可児をご愛顧頂き、誠に有難う御座います。
この度、下記の日程で、弊社幹線設備のメンテナンスを実施させていただきます。

【作業日時】

2023年12月19日(火) 早朝 午前1:00~午前5:00

【停止するサービス】

テレビ、インターネット、電話サービス ※光ハイブリッドサービスを除く

【対象地区】

可児市 久々利 地区

                

※メンテンナス終了後、インターネットがご利用できない場合は、お手数をお掛けいたしますが、
下記の手順でモデム、ルーター及びパソコンの電源の入れ直しをお願いいたします。

1.パソコンの電源を切る。複数台ある場合は全て電源を切る。
2.ルーターをお使いの場合は、電源コードを抜き電源を切る。
3.モデムの電源コードを抜き、電源を切る。
4.全て電源を切った状態で、1分以上待つ。
5.モデムの電源コードを差し、電源を入れて5分以上待つ。
6.ルーターをお使いの場合は、電源コードを差し電源を入れて5分以上待つ。
7.パソコンの電源を入れ、インターネットがつながるかを確認する。 

※上記手順で繋がらない場合は、上記3でLANケーブルを抜き、上記6でLANケーブルを差し込み、電源を入れる。

          

ご利用のお客様には大変ご迷惑をおかけいたしますが、ご理解とご協力を宜しくお願い申し上げます。 


(以下、同文英訳)

Thank you for your continued support of Cable TV Kani. We would like to inform you that we will be conducting maintenance work on our main infrastructure on the following dates:

【Work Schedule】

December 19, 2023 (Tuesday) from 1:00 AM to 5:00 AM

 During the specified timeframe, there will be a service interruption of up to 120 minutes.The
 affected services include television, internet, and telephone services (excluding Hybrid fiber-
 coaxial services).
                    

【Affected Areas】

Kani City: Kukuri area.

After the maintenance work is completed, if you are unable to use the services, we apologize for the inconvenience caused and kindly request you to perform the following steps:
                    

1.Turn off the power of your computer, and unplug them.
2.If you have a router, unplug the power cord and turn it off.
3.Unplug the power cord of the modem and turn it off.
4.Keep all devices unplugged for at least 1 minute.
5.Plug in the power cord of the modem and turn it on, and wait for at least 5 minutes.
6.If you have a router, plug in the power cord and turn it on, and wait for at least 5 minutes.
7.Turn on your computer and check if the internet is working.

If the above steps (1-7) do not resolve the issue, please try the following:
In step 3, unplug the LAN cable , and in step 6, plug in the LAN cable and turn on the power.

We apologize for any inconvenience caused, and we appreciate your understanding and cooperation. If you have any further questions or concerns, please feel free to contact us.